Nowa kampania informacyjna o systemie Child Alert w Szczecinie

Julia Ewert

Julia Ewert


W Szczecinie rusza nowa kampania informacyjna dotycząca systemu Child Alert, zainicjowana przez T-Mobile Polska we współpracy z Komendą Główną Policji. Celem kampanii jest zwiększenie społecznej solidarności w poszukiwaniach dzieci znajdujących się w bezpośrednim zagrożeniu życia. Zdarzenia dotyczące zaginięć osób małoletnich są poważnym problemem, dlatego każda minuta oraz wsparcie społeczności mogą okazać się kluczowe. System Child Alert istnieje od 2013 roku, a jego 12-lecie operacyjności przypada w bieżącym roku.

Co roku w Polsce rejestrowanych jest około dwóch tysięcy zgłoszeń o zaginięciach dzieci. Większość z tych przypadków kończy się pozytywnie, jednak czas w takich sytuacjach jest najważniejszym czynnikiem. Dzięki systemowi Child Alert policja ma możliwość szybkiego działania, rozpowszechniając zdjęcia zaginionych dzieci za pomocą różnych mediów oraz instytucji. W 2015 roku system został po raz pierwszy uruchomiony, a obecna kampania ma na celu zaangażowanie lokalnych społeczności do aktywnego udziału w poszukiwaniach.

W ramach kampanii każdy, kto jest klientem T-Mobile, może pomóc w trudnych sytuacjach zaginięcia dziecka. Wystarczy, że wyrazi zgodę na otrzymywanie powiadomień, które są wysyłane w przypadku uruchomienia systemu Child Alert. Informacje te zawierają wizerunki zaginionych dzieci oraz szczegóły dotyczące ich wyglądu. Co ciekawe, system ten od momentu wprowadzenia w Polsce wykazuje 100% skuteczność, a każde jego uruchomienie pociąga za sobą dużą ilość zgłoszeń z prośbą o pomoc w poszukiwaniach. Warto zatem pamiętać o tym narzędziu i reagować w sytuacjach zagrożenia.

Źródło: Policja Szczecin


Oceń: Nowa kampania informacyjna o systemie Child Alert w Szczecinie

Średnia ocena:4.52 Liczba ocen:10


Zobacz Także