Wykolejenie tramwaju na ulicy Parkowej – przyczyny incydentu

Julia Ewert

Julia Ewert


27 listopada 2025 roku na ulicy Parkowej doszło do wykolejenia tramwaju marki Tatra KT4Dt. Zdarzenie to było wynikiem obecności obcego elementu w przestrzeni toru, co wykazał raport Tramwajów Szczecińskich. Analizowane były różne aspekty życia zdarzenia, w tym prędkość pojazdu oraz technika jazdy motorniczego. Dzięki dokładnej analizie ustalono, że błąd nie leżał po stronie motorniczego ani stanu pojazdu.

W momencie incydentu tramwaj wjeżdżał w skręt z prędkością 29 km/h, co mieściło się w normach prędkości na tym odcinku. Zdarzenie miało miejsce, gdy pierwszy wózek napędowy wypadł z torów. Rzecznik spółki Tramwaje Szczecińskie potwierdził, że motorniczy prowadził tramwaj w sposób prawidłowy, nie przyspieszając ani nie hamując przed skrzyżowaniem.

W ramach dochodzenia na temat przyczyn wypadku, przeprowadzono szczegółową analizę stanu torów oraz kołowych zestawów tramwaju, które uznano za w pełni sprawne. Mierząc geometrię torowiska, nie stwierdzono negatywnego wpływu na trajektorię jazdy pojazdu. Mimo wcześniejszych obaw, nie wprowadzono także żadnych dodatkowych ograniczeń prędkości na tym łuku, co może sugerować, że standardowe procedury były zachowane, a incydent był zdarzeniem izolowanym spowodowanym niespodziewanym czynnikiem zewnętrznym.

Źródło: Urząd Miasta Szczecin


Oceń: Wykolejenie tramwaju na ulicy Parkowej – przyczyny incydentu

Średnia ocena:4.91 Liczba ocen:25


Zobacz Także